logo

HELP: SITE

Op deze pagina vindt u de volgende informatie:

1. LOGINS
- Login met bewerkrecht en e-mailadres
- Loginnaam kwijt?
- Meelezen
- Privacy
- Veilig uitloggen
- Wachtwoord kwijt?

2. AANVRAGEN
- Aanvraag autorisatie
- Begrenzing van velden: maximaal aantal karakters
- Bijlagen
- Openen (van opgeslagen formulier)
- Subsidieaanvraag
- Tussentijds opslaan
- Verplichte velden, invulinstructie en rode schermpjes
- Verzenden

3. VEELGESTELDE VRAGEN


Achter de andere knoppen in de bovenbalk vindt u de volgende informatie:

Help: aanvraag  Om u te helpen bij het aanvraagproces; u vindt hier ook de aandachtspunten en een voorbeeld-balans. 
I-tjes Alle toelichting op vragen in de formulieren (de blauwe ‘i-tjes’) is hier gebundeld.
Begroting Waar moet u op letten bij het invullen van de begroting en hoe specificeert u correct? Met voorbeelden.

 
1. LOGINS

Login met bewerkrecht en e-mailadres
De eerste fase in het aanvraagproces is het aanmaken van een login met bewerkrecht. Ga hiervoor naar ‘Nieuwe aanmelding’.
De login met bewerkrecht is de login die u nodig hebt om de aanvraag in te dienen. Daarnaast kunt u een login aanmaken voor meelezers, zie daarvoor Meelezen.
Het aanvragen van een login hoeft maar een keer. Werd voor uw organisatie eerder een login aangemaakt? Gebruik dan de bestaande. U heeft dan het voordeel dat gegevens uit een eerdere aanvraag autorisatie automatisch worden overgenomen in een nieuwe aanvraag autorisatie. Ook heeft u inzage in eerder ingediende aanvragen.

Om een login met bewerkrecht te krijgen moet u vier velden invullen:

  • Naam aanvragende organisatie: vul hier (bij voorkeur) de volledige naam in van uw organisatie. De naam zoals hier opgegeven wordt overgenomen in de aanvragen die u later online indient;
  • E-mailadres: dit e-mailadres hebt u nodig als u uw loginnaam of wachtwoord kwijt bent. Het wordt niet gebruikt voor correspondentie met u;
  • Loginnaam: u kiest een loginnaam;
  • Uw naam: degene die de login aanvraagt vult hier zijn eigen naam in.

U krijgt dan door middel van een geautomatiseerd proces een wachtwoord toegestuurd. U kunt nu inloggen op deze site en autorisatie aanvragen.

De volgende punten zijn van belang:

  • Per organisatie kan één login met bewerkrecht worden aangemaakt.
  • Aan een e-mailadres kan maar één login worden gekoppeld. Wilt u voor meerdere organisaties aanvragen indienen of kunnen meelezen, gebruik dan verschillende e-mailadressen om de verschillende logins aan te vragen.
  • Het wachtwoord kunt u wijzigen als u eenmaal ingelogd bent.
  • Ook het e-mailadres dat bij de login hoort kunt u wijzigen als u bent ingelogd.

Zorg dat niet meer dan een persoon tegelijk de login met bewerkrecht voor uw organisatie gebruikt. Anders bestaat het risico dat de gegevens die u invoert niet (goed) worden opgeslagen.
Zie ook Privacy.

Loginnaam kwijt?
Als u de login kwijt bent kunt u deze via de website opvragen. U hebt hiervoor het e-mailadres nodig dat bij de login hoort.
Bent u het e-mailadres ook vergeten? Bel dan Bureau Maror-gelden, 020 – 679 9373, maandag tot en met donderdag van 9.00 – 17.00 uur.

Meelezen
Degene die namens uw organisatie beschikt over een login met bewerkrecht kan maximaal 5 meelezers toelaten. U beslist zelf wie dit zijn. Een meelezer kan aanvragen bekijken waar u op dat moment mee bezig bent, of waaraan u eerder hebt gewerkt maar die nog niet zijn ingediend. Ook alle aanvragen die al zijn ingediend (uit de lopende ronde en uit eerdere rondes) kan de meelezer bekijken. Een meelezer kan zelf niets veranderen aan een aanvraag. Als u bezig bent met een aanvraag en u slaat regelmatig op dan kan de meelezer de laatste versie zien, mits hijzelf ook regelmatig zijn schermt ververst. Alle meelezers kunnen tegelijk de aanvragen van ‘hun’ organisatie bekijken.
Hoe werkt het:

  • Degene die beschikt over de login met bewerkrecht kan voor maximaal 5 meelezers een login aanmaken door voor hen een loginnaam op te geven plus hun naam en e-mailadres.
  • Aan een e-mailadres kan maar één login worden gekoppeld. U krijgt een melding als het e-mailadres dat u wilt opgeven voor een meelezer al in gebruik is.
  • De meelezer ontvangt een e-mailbericht met een door het systeem gegenereerd wachtwoord. Hij kan dit wachtwoord zelf wijzigen als hij inlogt.
  • Degene die beschikt over de login met bewerkrecht kan de login van een meelezer ook weer verwijderen, bijvoorbeeld als de betreffende persoon niet langer actief is voor uw organisatie.

Zie ook Privacy.

Privacy
Login met bewerkrecht: met de login met bewerkrecht kunnen aanvragen worden aangemaakt, opgeslagen, later bewerkt en/of ingediend. Ieder die beschikt over de login van de organisatie kan aanvragen aanmaken, eerder opgeslagen aanvragen bekijken en bewerken, aanvragen indienen en al ingediende aanvragen bekijken. Houd de loginnaam met bewerkrecht en het bijbehorende wachtwoord strikt geheim om misbruik te voorkomen. Het verstrekken van de login aan medewerkers komt voor risico van een aanvrager.
Login voor meelezers: met de login voor meelezers kunnen aanvragen die u in bewerking hebt of die u eerder indiende worden bekeken. Degene binnen uw organisatie die verantwoordelijk is voor het indienen van aanvragen – de persoon met de login met bewerkrecht – kan voor maximaal 5 meelezers een login aanmaken en kan deze ook verwijderen. Het beheren van deze logins is uw verantwoordelijkheid en komt voor uw risico. Ook meelezers moeten, omwille van uw privacy, de loginnaam en het daarbij behorende wachtwoord strikt geheim houden.
Voor beide geldt: log uit als u klaar bent en sluit ook de browser af om te voorkomen dat iemand die de computer na u gebruikt onder uw login in de website terecht komt.

Veilig uitloggen

  • Als u bezig bent met het invullen van de Aanvraag autorisatie of van een Subsidieaanvraag kunt u niet rechtstreeks uitloggen.
  • Nadat u eventuele wijzigingen in het formulier hebt opgeslagen kunt u het formulier verlaten door op ‘Home’ te klikken. Daarna kunt u uitloggen.
  • Sluit vervolgens de browser af om te voorkomen dat iemand die de computer na u gebruikt onder uw login in de website terecht komt.
  • Klik nooit op ‘Home’ voordat u hebt opgeslagen. Anders bent u de wijzigingen die u aanbracht kwijt.


Wachtwoord kwijt?

Als u het wachtwoord kwijt bent kunt u dit via de website melden. U moet daarvoor het e-mailadres opgeven dat bij de login hoort. Er zal een verificatiecode naar het e-mailadres worden verzonden. Na ontvangst van deze code kunt u een nieuw wachtwoord kiezen.
Bent u het e-mailadres ook vergeten? Bel dan Bureau Maror-gelden, 020 – 679 9373, maandag tot en met donderdag van 9.00 – 17.00 uur.


2. AANVRAGEN

Aanvraag autorisatie
Elke organisatie moet per jaar één keer autorisatie aanvragen. Een autorisatie is geldig voor de duur van dat kalenderjaar en kan in dat jaar voor een of meerdere subsidieaanvragen worden gebruikt.
Als u in een eerdere ronde ook autorisatie hebt aangevraagd kunt u ervoor kiezen om de oude gegevens deels over te nemen in de nieuwe aanvraag. Deze keuze wordt u automatisch voorgelegd als u de aanvraag autorisatie opent.
Autorisaties die in eerdere rondes zijn verstrekt zijn niet meer bruikbaar.

  • Log in en klik op ‘Uw aanvragen’.
  • Klik op ‘Autorisatie [jaartal] aanvragen’.
  • Toelichting op de vragen vindt u achter de blauwe ‘i-tjes’.


Begrenzing van velden: maximaal aantal karakters

De meeste velden in de formulieren Aanvraag autorisatie en Subsidieaanvraag hebben een begrenzing aan het aantal karakters dat kan worden ingevuld. U kunt dit zien aan het tellertje onder elk veld. Als het tellertje op 0 staat is het maximum bereikt en kunt u geen tekst meer toevoegen.

  • Let goed op als u tekst in de velden plakt, bijvoorbeeld vanuit Word. De tekst wordt automatisch afgebroken op de plek waar het maximum is bereikt.
  • Let goed op dat de tekstvelden alle informatie bevatten die u wilt.


Bijlagen

  • Maximale toegestane grootte van een bijlage is 8 MB.
  • Alleen PDF/DOC/DOCX is toegestaan.
  • Als een bijlage gevraagd wordt kunt u maar één stuk uploaden. Zorg dus, als u bijvoorbeeld uw statuten scant, dat u er één document van maakt.
  • Om een bijlage te uploaden kunt u met de knop BLADEREN in het formulier zoeken in de mappen op uw eigen computer. Met de knop OPENEN selecteert u vervolgens de bijlage die u wilt uploaden. Geüploade bijlagen worden automatisch met uw aanvraag meegezonden.
  • Als u op dezelfde plek in het formulier een ander document uploadt is de eerdere upload daarmee verwijderd.
  • Wilt u een verkeerde upload vervangen door een ander document? Dit kan door het uploaden van het vervangende document en vervolgens klikken op opslaan.
  • Gescande bijlagen die u uploadt moeten goed leesbaar zijn, ook in print. Als uw eigen scanner wazige resultaten geeft, maak dan gebruik van bijvoorbeeld een copyshop om uw documenten te (laten) scannen.


Openen (van opgeslagen formulier)

U kunt uw formulier openen op deze site.

  • Log in en klik op 'Uw aanvragen'.
  • Alle aanvragen die u eerder aanmaakte en hebt opgeslagen (maar nog niet verzonden) kunt u hier weer openen en bewerken. Alle eerder ingevulde antwoorden kunt u weer wijzigen.
  • Ook kunt u klikken op 'Subsidie [jaartal] aanvragen' om een nieuwe subsidieaanvraag aan te maken.
  • Een eerder aangemaakte aanvraag die u niet wilt indienen kunt u in dit overzicht ook verwijderen.
  • Aanvragen die u eerder indiende kunt u in dit overzicht inzien.


Subsidieaanvraag

  • Log in en klik op ‘Uw aanvragen’.
  • Klik op ‘Subsidie [jaartal] aanvragen’.
  • Toelichting op de vragen vindt u achter de blauwe ‘i-tjes’.


Tussentijds opslaan

Formulieren kunnen tussentijds worden opgeslagen en/of geprint. Als u op de knop 'Deze gegevens opslaan' klikt wordt het formulier opgeslagen op een server. Op die manier is het mogelijk het formulier in meerdere sessies in te vullen.
Probeer het formulier nooit op uw eigen computer op te slaan want dan kunt u het later niet verzenden.
Opslaan is niet hetzelfde als verzenden. De aanvraag is pas ingediend als u op verzenden heeft geklikt. U ontvangt daarvan ook een automatische bevestiging.

Verplichte velden, invulinstructie en rode schermpjes

  • De meeste velden in de formulieren Aanvraag autorisatie en Subsidieaanvraag zijn verplicht. Het formulier kan niet verzonden worden als deze velden niet zijn ingevuld. Als u een verplicht veld niet hebt ingevuld verschijnt er een rood waarschuwingsschermpje als u op ‘verzenden’ klikt.
  • Sommige velden kunnen alleen op specifieke wijze worden ingevuld (bijvoorbeeld postcode, e-mailadres). Ook hier verschijnt een rood schermpje als u iets niet goed hebt ingevuld.
  • Om de rode schermpjes te verwijderen klikt u op het rode schermpje zelf of op de knop "Alle foutmeldingen wissen" bovenaan het formulier.


Verzenden

Formulieren kunnen tussentijds worden opgeslagen en/of geprint. Met een knop onderaan het formulier kunt het formulier uiteindelijk verzenden. Verzenden is alleen mogelijk als alle verplichte velden zijn ingevuld. Hebt u nog niet alles ingevuld dan krijgt u een waarschuwing.
Het verzenden duurt eventjes. U ontvangt daarna een automatische bevestiging. Na verzending is wijzigen niet meer mogelijk.
We raden u aan om voor eigen gebruik in ieder geval een print te maken voor u de aanvraag verzendt. Alle verzonden aanvragen kunt u overigens inzien en printen als u inlogt op de site.


3. VEELGESTELDE VRAGEN

  1. Het lukt niet om in te loggen.
    Werkt u met Internet Explorer? Controleer dan of uw browser sessie-cookies accepteert:
    - Klik rechtsboven in Internet Explorer op het tandwiel.
    - Klik op 'Internetopties'.
    - Klik op het tabblad 'Privacy'.
    - Klik onder 'Instellingen' op 'Geavanceerd'.
    - 'Cookies per sessie altijd toestaan' moet zijn aangevinkt.
    - Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.

  2. Kan ik meerdere subsidieaanvragen tegelijk bewerken?
    Als u verschillende subsidieaanvragen – in meerdere browservensters – tegelijk heeft openstaan kan dit problemen veroorzaken bij het opslaan en/of verzenden van de aanvragen. Wij adviseren u dan ook om niet meer dan 1 subsidieaanvraag tegelijk te bewerken.

  3. Kunnen meerdere personen tegelijk inloggen met dezelfde login met bewerkrecht?
    Als verschillende personen tegelijk zijn ingelogd met dezelfde login kan dit problemen veroorzaken bij het opslaan en/of verzenden van de aanvragen. Wij adviseren u dan ook om dit niet te doen. U kunt wel meerdere mensen tegelijk laten meelezen terwijl één persoon de aanvragen bewerkt.

  4. Ik krijg een melding dat mijn sessie is verlopen
    Wanneer u bent ingelogd met bewerkrecht en 2 uur niet actief bent op de site, verloopt uw sessie en wordt de verbinding om veiligheidsredenen verbroken. Als u niet tussendoor hebt opgeslagen, bent u uw gegevens helaas kwijt.

  5. Ik heb te weinig ruimte voor tekst
    De invulvelden zijn bewust begrensd. Probeer zo kernachtig en volledig mogelijk te formuleren.
    Let op: Het is niet toegestaan bijlagen toe te sturen in plaats van beantwoording van vragen en/of te verwijzen naar bijlagen.

  6. In welke talen kan ik de aanvraag invullen?
    Gegevens kunnen uitsluitend in het Nederlands of het Engels worden ingevuld en verstrekt. In andere talen verstrekte gegevens kunnen wij niet in behandeling nemen. Dit houdt in dat ook bijlagen, waaronder offertes, volledig Nederlands- of Engelstalig moeten zijn. Houdt u er rekening mee dat dit ook geldt voor de vervolgbehandeling van uw aanvraag.

  7. Kan ik ook een aanvraag op papier doen?
    Nee. Aanvragen kunnen uitsluitend worden ingediend door middel van het webformulier.

  8. Werkt de webapplicatie onder alle browsers en op alle apparaten?
    De webapplicatie werkt met de volgende browsers:
    Mozilla Firefox
    Google Chrome
    Safari
    Internet Explorer 9 of hoger

    Wij bevelen Internet Explorer 9 of hoger aan.
    De applicatie werkt ook onder Internet Explorer 8 en zal dit naar verwachting ook doen onder Internet Explorer 7. De applicatie werkt niet goed onder Internet Explorer 6.
    Als u merkt dat de applicatie niet goed werkt upgrade dan uw browser.

    Door een fout in Google Chrome is het in die browser niet mogelijk om een print van uw aanvraag te maken d.m.v. de printknop in het formulier. Als u in Chrome werkt kunt u uitsluitend een print van de webpagina maken d.m.v. de printknop van de browser.

    De webapplicatie is helaas niet geschikt voor tablets en smartphones. De werking kan op deze apparaten niet worden gegarandeerd.